دیدار رئیس‌کل دادگستری استان قزوین با جمعی از وکلا به مناسبت هفته وکیل‌مدافع و هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلا

دیدار رئیس‌کل دادگستری استان قزوین به همراه معاون حفاظت اطلاعات دادگستری با جمعی از وکلا به مناسبت هفته وکیل‌مدافع و هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلا

 

علی شعبانی رئیس‌کل دادگستری استان قزوین ضمن تبریک فرارسیدن روز وکیل‌مدافع و همچنین هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلا اظهار داشت: همه ما در دستگاه قضایی از یک خانواده هستیم. جنس کار ما به‌گونه‌ای است که همه ما باید تلاش کنیم تا به هدف اصلی که احقاق حق است به انجام برسانیم. وکیل در جریان دادرسی باعث می‌شود که با کمک به قاضی احقاق حق، عدالت، کامل‌تر، جامع‌تر و سریع‌تر به نتیجه برسد؛ بنابراین نقش وکیل یک نقش‌برجسته و ممتاز است.

در این دیدار صمیمانه، محمدمهدی نحوی رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین نیز ضمن خوش آمد گویی به رئیس‌کل دادگستری و معاون محترم حفاظت اطلاعات دادگستری استان ضمن گرامی داشت. سال روز استقلال وکیل بیان داشت: سال ۱۴۰۱ بحرانی‌ترین سال برای جامعه وکالت بوده تصویب قانون تسهیل کسب‌وکار باعث خواهد شد. افراد با نمره‌های پائین وارد حرفه وکالت شوند وبا وضعیت موجود
تعداد زیادی وکیل به وکلای کشور و استان اضافه خواهد شد. ایشان با بیان اینکه کانون‌ها تخطی از قانون را مجاز نمی‌دانند نقد منصفانه و کارشناسی را موجب رفع اشکالات و اصلاح قانون دانستند.

ایشان با برشمردن آثار مثبت استقلال وکیل بیان داشتند. همان گونه که استقلال قاضی در اجرای عدالت مهم است، وکیل نیز برای دفاع از حقوق موکل خود باید از استقلال لازم برخوردار باشد. وی در ادامه افزود: شجاعت، تعهد، دانش کافی و پایگاه اجتماعی وکیل از مولفه‌های مهم احقاق حق و اجرای عدالت است و هر عاملی که موجب تضعیف این شاخص‌ها گردد موجب نقض استقلال وکیل خواهد شد.

در این دیدار همچنین دفتر کمیسیون ایثارگران کانون وکلای دادگستری استان قزوین افتتاح شد.