نشست مشترک مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین با هیأت مدیره و کمیسیون روابط عمومی

در نشست مسئولين روابط عمومی استانداری قزوین و هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قزوین که صبح امروز در محل کانون وکلا دادگستری قزوین برگزار شد دو طرف در خصوص موضوعات زیر به بحث وگفتگو پرداختند.
در این نشست که به ابتکار روابط عمومی استانداری وبه دنبال نشست آبان ماه سال 94 هيات مديره کانون وکلاي دادگستری قزوین با جناب اقای همتی ،استاندار محترم قزوین برگزار شد ، نخست تجدد ریاست کانون ضمن خوشامدگويي به بیان رسالت کانون هاي وکلا و خدمات این نهاد در دفاع از مردم سالاری و احقاق حق مردم و حقوق شهروندي پرداخت. وی با اشاره به اهمیت استقلال کانون های وکلا در تحقق مفهوم مردم سالاری و بیان خدمات 100 ساله وکلا و سابقه این نهاد به عنوان قدیمی ترین نهاد مدنی کشور با ٦٣ سال سابقه استقلال به تشریح اهمیت و نقش این نهاد در تحقق مفهوم مردم سالاری و دموکراسي پرداخت.
تجدد همچنین از اهمیت آموزش وکلا و مردم به عنوان یکی از مستمر ترین وظایف کانون وکلا نیز یاد و با انتقاد از نگاه حاکميت بر نهادهاي مدني خصوصا کانون هاي وکلا به عنوان یک نهاد متخصص در امر دفاع و برخوردار از ظرفيت بسيار بالاي علمي بر نیاز بیش از پیش، مادی و معنوی این نهاد به حمایت نهاد های حاکمیتی در راستای تحقق اهداف مدنی خود تاکید نمود و البته تاكيد كرد كه كانونهاي وكلا هرگز لحظه اي از اين رسالت تاريخي خود دست بر نداشته و خود را در راستاي اهداف حاكميت و نظام مقدس جمهوري اسلامي و قانون اساسي مسئول ميدانند.
در ادامه اردکانی ، نایب رییس کانون وکلا قزوین نیز، ضمن بیان بخش دیگری از خدمات کانون در حمایت از اقشار بی بضاعت و کم توان از کانون وکلا به عنوان نهادی تاثیر گذار به عنوان مرجع مطمئن استفتاعات حقوقی در حسن ختام اختلافات حقوقی در سطح استان یاد و با تاکید بر بی طرفی و غیر سیاسی بودن این نهاد مدنی با هدف تحقق عدالت و جلوگیری از تضییع حق عموم افراد جامعه تاکید کرد.
وی در ادامه نیز به شرح مختصری ازوضعیت ساختمان ناتمام کانون وکلا قزوین پرداخت و مشکلات مالی موجود را در مسیر تکمیل آن تشریح کرد.
در ادامه جناب اقای علیرضایی مدير كل محترم روابط عمومي استانداري قزوين ضمن تمجيد فعاليتها نهاد وكالت در راستاي اهداف مدني و ملي و صنفي خود با تاکید بر مشکلات پیش پای نهادهای مدنی در سطح جوامع افزود، اگر در یک جامعه فرهنگ و حقوق مردم سالار حاکم باشد، ارزش های کانون ها به رسمیت شناخته شده و حاکمیت دولت ها نیز وابسته به آنها خواهد بود و با سپردن نقش به اين نهدها امكان اداره صحيح و بهتر امورات ميسرتر خواهد شد.
وی با اشاره به آمادگی استان داری قزوین در زمینه ارائه امکانات مادی و معنوی خود در معرفی و حمایت از کانون وکلا قزوین ، از آمادگی خود جهت ارایه سرفصل های حقوق شهروندی به ادارات و زیر مجموعه های خود ،جهت معرفی بیش از پیش کانون وکلا و استفاده از ظرفیتهای آن، در ترویج حقوق شهروندی یاد کرد.
در ادامه نیز تجدد ضمن اعلام آمادگی کانون وکلا قزوین در زمینه قراردادن ظرفیت های کانون قزوین در جهت تعامل بیش از پیش با نهاد های حاکمیتی ،از استقلال نهاد وكالت به عنوان تنها خط قرمز موجود و صدای فریاد این نهاد برای تمایل به تعامل و خروج از انزوا یاد و كمك به مردم و دولت ياد كرد و کانون وکلا قزوین را در تعامل با نهاد های حاکمیتی کشور خصوصاً ارتباط شايسته و توام با احترام با دادگستري كل استان قزوين به عنوان الگویی در سطح اسکودا معرفی نمود.
در پایان این نشست نیز توافقاتی موثر ، در زمینه تشکیل جلسات مستمر و نیز حضور بیش از پیش نمایندگان کانون وکلا قزوین ، در جلسات حقوق شهروندی تحت مجموعه معاونت سیاسی واجتماعی استانداری صورت گرفت و خصوصا مقرر شد كه روابط عمومي كانون وكلا همكاري لازم را در جهت اهداف عاليه اين نهاد لا روابط عموي استانداري داشته باشد.

 


 

Gallery slideGallery slideGallery slide