انتخابات هفتم هیأت مدیره – رزومه کاندیدای محترم بهروز شریفی

هیأت محترم نظارت بر هفتمین دوره انتخابات کانون وکلای دادگستری استان قزوین

 

سلام علیکم: احتراماً؛ بدینوسیله رزومه اینجانب ذیلا به استحضار جهت درج در سایت یا هر محل دیگر میرسد.

اینجانب بهروز شریفی فرزند خدابخش متولد 1351 قزوین، مدرک تحصیلی دیپلم خود را در سال 1369 در رشته فرهنگ و ادب اخذ نموده و بلافاصله عازم خدمت مقدس سربازی شده و به پایان رسانیدم.

پس از خاتمه خدمت سربازی در رشته حقوق قضایی در سال 1376 فارغ التحصیل و در سال 1375 ازدواج و دارای دو فرزند پسر 19 و 11 ساله هستیم.

پس از اخذ لیسانس در سال 76 با عنوان کارشناس حقوقی سازمان مسکن و شهرسازی وقت استان قزوین مشغول به کار شدم و در دو دوره یک ساله با حکم وزیر محترم مسکن و شهرسازی وقت جناب آقای مهندس علی عبدالعلی زاده به عنوان احد از اعضاء سه نفره کمیسیون تشخیص اراضی در سطح استان قزوین منصوب و انجام وظیفه نمودم و در دوره کارشناسی حقوق بالغ بر صدها پرونده حقوقی، جزائی و ثبتی را با حضور در محاکم و… تجربه و با ضوابط اجرایی و اداری کاملاً آشنا گردیدم.

در سال 1379 در آزمون کارآموزی وکالت دادگستری کانون وکلای مرکز پذیرفته و عملاً در اواخر سال 1379 دوره کارآموزی وکالت آغاز و در سال 1382 مفتخر به اخذ پروانه وکالت پایه یک دادگستری گردیدم.

پس از اخذ مدرک کارشناسی و سال ها اشتغال به کار بعنوان کارشناسی حقوقی و متعاقبا در کسوت مقدس وکالت دادگستری که مجال ادامه تحصیل نبود، در سال 94 در رشته حقوق خصوصی در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل و فی الحال نیز در مقطع دکتری رشته حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل میباشم.

در پنجمین دوره انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان قزوین، کاندیداتوری خود را اعلام و النهایه با رای همکاران ارجمند و محترم به عنوان احد از اعضاء اصلی هیأت مدیره با سمت نایب رئیس کانون، افتخار خدمتگزاری همکاران بزرگوار خودم را داشته ام که البته جای بسی افتخار برای حقیر بوده و هست.

رئوس برنامه های اینجانب:

1- مهم ترین عنصر اساسی به نظر حقیر در یک عضو هیأت مدیره، دارا بودن صداقت و راستی در کار است و اگر این اصل و عنصر نباشد، دارا بودن حتی بهترین برنامه ها فایده ای نخواهد داشت.

2- حفظ استقلال کانون وکلا و وکیل دادگستری از اهم اهداف اینجانب است که الحمد الله تا کنون با تلاش مجموعه ی کانونهای وکلای دادگستری کشور و اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران و صرف وقت بزرگان و پیش کسوتان و اساتید این حرفه مقدس، این استقلال که رکن بسیار مهم است حفظ شده و فی الحال نیز کلیات لایحه جامع وکالت در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس رد شده که توضیح بیشتر در این مقال نمی گنجد. لکن تلاش جدی و مضاعف کانون ها و از جمله کانون قزوین با صرف وقت و رایزنی هایی به شکل گذشته اما وسیع تر قطعا ما را به تثبیت هرچه بیشتر استقلال و ادامه آن رهنمون خواهد بود.

3- حفظ کرامت وکیل و ایجاد امنیت شغلی نسبی برای ایشان در مراجع مختلف بالاخص محاکم قضایی و دفاع از حقوق همکاران در صورت مواجه شدن با بد اخلاقی یا… در دستگاه های قضایی و اداری از طریق کمیسیون حمایت البته نه به شکل و وضع موجود بلکه با تعریف هوشمندانه که جای تفصیل آن در این مقال نیست لکن چنانچه همکاران در این خصوص توضیحاتی مطالبه فرمایند حتما در خدمت خواهم بود.

4- شفاف سازی در امور مالی کانون و مخالفت از اعمال هزینه های غیر ضروری که به نظر اینجانب واجد اهمیت بالایی است. چرا که این اموال در دید هیأت مدیره کانون امانت است و امین هم باید در امانتداری غبطه امانت گذار را رعایت نماید و گزارش نحوه هزینه های انجام شده را جزء جزء طوری که شبهه ای نباشد به استحضار مالکین(همکاران محترم) برساند.

5- خروج کمیسیون های فعلی کانون از حالت انفعالی و تعریف برنامه های دقیق و عملیاتی برای آن کمیسیون ها که فقط صرف وقت لکن بدون نتیجه مطلوب و کارآمد نباشد با استفاده از ظرفیت علمی و فکری عالی همکاران وکیل جهت این امر.

6- حضور مداوم و مرتب در کانون جهت انجام امور مربوطه و پاسخگویی به مطالبات همکاران بدون فوت وقت

7- تلاش هرچه بیشتر جهت فراهم آوردن وسایل پیشرفت علمی و عملی وکلا( بند ه ماده 6 لایحه قانونی استقلال وکلای دادگستری مصوب 5/12/1333) که به نظر از اهمیت بسیار بسیار برخوردار است.

8- ممانعت جدی از اعطاء پروانه وکالت دادگستری بر خلاف قانون که اگر چنین باشد شأنیت و مرتبه کانون وکلا و شغل مقدس وکالت را به اعلی درجه تنزل میدهد طوری که کسانی که حتی ذره ای از علم حقوق نمیدانند به خود اجازه میدهند از کانون تقاضای پروانه نمایند.

9- اجرای قانون و برخورد با اندک نفراتی که احیاناً با رفتارهای برخلاف شأن وکالت وجهه مقدس این نهاد مستحکم قانونی را زیر سوال میبرند. البته بدیهی است همکاران محترم و ارجمندی که تحت عناوین مختلف و بدون ادله از ایشان شکایتی واهی به کانون میشود قطعا رویکرد کانون مساعدت به این عزیزان است.

این برنامه ها از نظر اینجانب قابلیت اجرا دارد و تنها شعار نیست والا میتوان برای اظهار برنامه از بهترین شعار های پر زرق و برق استفاده نمود که به هیچ وجه قابلیت اجرایی نداشته باشند.

(به امید اعتلای هرچه بیشتر کانون های وکلای دادگستری ایران و شأن مقدس وکالت)

 

با سپاس و احترام مجدد

بهروز شریفی

کاندیدای هفتمین دوره انتخابات کانون وکلای دادگستری استان قزوین

 

ضمناً نماینده قانونی اینجانب جهت حضور در سر صندوق اخذ آراء جناب وکیل آقای آفشید خوشنویس به حضور معرفی میگردند.