تقدیر از وکلای نیکوکار به مناسبت هفتاد و یکمین سال استقلال نهاد وکالت و روز وکیل و مردم

 

به گزارش روابط‌عمومی کانون وکلای دادگستری استان قزوین، در این نشست از ۳۰ وکیل نیکوکار معاضدتی با حضور دکتر علی فولیان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین، ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره، آقای بابایی رئیس زندان مرکزی قزوین و هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان قزوین و جمعی از وکلا، تقدیر شد.

وکیل محمد نسخه چی رئیس کانون وکلا در این مراسم ضمن تشکر از تلاش‌های وکلای معاضدت گفت: یکی از سیاست‌هایی که در کانون وکلا دنبال می‌شود خدمت به مردم است و همکارانی داریم که فراتر از وظیفه قانونی و فداکارانه با انجام خدمات مستمر کانون را سربلند می‌کنند.

وی همچنین از افرادی که در سال‌های گذشته ریاست اداره معاضدت را برعهده داشتند تشکر کرد.

سینا محلوجی رئیس اداره معاضدت نیز با اشاره به ورودی زیاد پرونده‌ها گفت: بیش از ۷۰۰ پرونده تسخیری و ۱۳۰ پرونده معاضدتی داشتیم که سعی شده با تمرکز به وظایف قانونی، عمل شود.

این وکیل دادگستری ادامه داد: با حضور وکلا در زندان مرکزی و حسینیه امامزاده آمنه خاتون و ارائه مشاوره رایگان از توان همکاران استفاده کردیم؛ اما با نگاه به نمودارهای اقتصادی می‌توان در کاهش ورودی پرونده‌ها نقش مؤثرتری داشت.

ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره دیگر مهمان این مراسم بود که با اشاره به تفاهم‌نامه با کانون وکلا گفت: طی یک سال گذشته با راه‌اندازی مرکز حقوقی بیش از ۷۵۰ آموزش حقوقی ۳۵۰ مشاوره و ۷۵ پرونده حقوقی انجام شده و ۲۱۵ وکیل نیکوکار نیز به شکل‌های مختلف از جمله حمایت از ایتام با کمیته امداد امام خمینی ره همکاری داشتند که قابل‌تقدیر است.

بابایی رئیس زندان مرکزی قزوین هم ضمن تبریک هفته وکیل از حضور وکلا در زندان مرکزی و ارائه مشاوره رایگان تقدیر کرد و آن را گامی مؤثر در افزایش اطلاعات زندانیان دانست.