در اجرای آیین‌نامه‌های جدید کارآموزان وکالت جدی هستیم

رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: در اجرای آیین‌نامه‌های جدید و سخت‌گیرانه کارآموزان وکالت جدی هستیم تا قانون پیاده شود.

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان قزوین؛ آیین اعطای گواهی آغاز دوره کارآموزی ۲۲۷ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ با حضور محمد نسخه چی رئیس کانون وکلای استان قزوین در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

سید تقی حاجی رضی رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری قزوین در این مراسم اظهار داشت: آموزش دانش حقوقی برای عموم و برای کارآموزان و وکلا به‌صورت خاص در دستور کار کمیسیون قرار دارد و در اجرای آیین‌نامه‌ها جدی هستیم.

 

 

وی بیان کرد: آیین‌نامه تدوین شده که قانون است شاید ایرادات زیادی دارد که به نظر می‌رسد نگاه کارشناسی پشتوانه آن نبوده؛ اما باید آن را اجرا کنیم که در این آیین‌نامه جزئیاتی هست که برای شما تشریح می‌شود که یک بخش آن بسیار اهمیت دارد.

سیدرضی گفت: در آیین‌نامه جدید کارآموزی در سه مرحله دو‌ماهه، شش‌ماهه و هفت ماه پیش‌بینی‌شده و در پایان آزمون اختبار گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: در این آیین‌نامه دو آزمون داریم که پس از دو ماه یک آزمون و یک مورد هم در ماه آخر برگزار می‌شود که باید حتماً پذیرفته شوید تا بتوانید به مرحله بعدی راه یابید.

رئیس کمیسیون آموزش کانون وکلای دادگستری قزوین تصریح کرد: همچنین در آزمون اول و نهایی ملاک نمره قبولی را بالا برده‌اند که درگذشته معیار نمره پایین بود و افراد بیشتری قبول می‌شدند؛ اما در این آیین‌نامه نمره و معدل را بالا برده‌اند و چون امتحان ما با دانشگاه فرق می‌کند امکان کسب نشده حدنصاب نمره قبولی زیاد است که این موضوع ما را نگران می‌کند.

سیدرضی گفت: آزمون‌های شما سرنوشت‌ساز است و اگر آیین‌نامه را شفاف و بادقت اجرا کنیم شاید ۱۰ درصد کارآموزان هم پذیرفته نشوند؛ لذا برای پیشگیری از مشکلات اعلام شده توصیه می‌کنیم حتماً مطالعه را جدی بگیرید و تا روزی که در کسوت وکالت هستید از آموختن خود را محروم نکنید.

وی اظهار داشت: در دقیقه ۹۰ نمی‌توان مطالعه کرد و در آزمون قبول شد و اگر شما دانش لازم را نداشته باشید نمی‌توانید دادخواست دهید و لایحه خوبی ارائه کنید.
سیدرضی توجه به نظم و انضباط، رعایت اخلاق و رفتار مناسب در شأن یک وکیل و دانش‌افزایی را از عوامل موفقیت وکلا در کار مهم دفاع از حقوق مردم دانست.
در ادامه گواهی شرکت در دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ در قزوین به آنها اعطا شد.

 

Gallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slide