رعایت اخلاق و نظم و مطالعه مستمر لازمه موفقیت در شغل وکالت است

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: رعایت اخلاق، مطالعه مستمر و کسب مهارت و تخصص و دانش روز لازمه موفقیت یک وکیل در احقاق حقوق مردم است.

به گزارش روابط‌عمومی کانون وکلای دادگستری استان قزوین؛ دوره کارآموزی ۲۲۷ پذیرفته شده آزمون وکالت در قزوین برگزار شد.

 

 

 

آیین اعطای گواهی آغاز دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ ظهر شنبه با حضور محمد نسخه چی رئیس کانون وکلای استان قزوین در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

محمد نسخه چی رئیس هیئت‌مدیره کانون وکلای دادگستری استان قزوین در این مراسم اظهار داشت: از همکاران بخش اداری که بعد از ثبت‌نام در کوتاه‌ترین زمان پرونده‌ها را تکمیل کردند تا دوره آغاز، شود سپاسگزاریم.

وی افزود: ۲۲۷ نفر از شرکت‌کنندگان در آزمون مدارک خود را ارائه کردند و ۲۰۱. نفر مدارکشان تکمیل شده و پروانه کارآموزی دریافت کرده اند.

نسخه چی تصریح کرد: از امروز دوره کارآموزی آغاز می‌شود و کمیسیون کارآموزی کار سنگینی دارد؛ زیرا تاکنون این تعداد کارآموز را در یک دوره تجربه نکردیم.

رئیس هیئت‌مدیره کانون وکلای دادگستری استان قزوین یادآور شد: امکانات سخت‌افزاری کانون در حال تکمیل‌شدن است و برگزاری یک دوره جامع به همکاری شما کارآموزان نیاز دارد.

وی گفت: قزوین اولین کانونی است که بعد از مشخص‌شدن نتایج آزمون بلافاصله ثبت‌نام را آغاز کرده درحالی‌که در بسیاری از استان‌ها این کار دو ماه بعد انجام شد.
وی گفت: برخی کارآموزان فکرمی کنند روند کار در کانون مانند سایر دستگاه‌ها و سازمان است اما بدانید ما خود را در کنار شما می‌دانیم و هر مانع و چالشی داشتید به هیئت‌مدیره منتقل کنید و ما هم مسئولیت داریم همه مسائل را در داخل خانواده کانون حل‌وفصل کنیم.

وی اظهار داشت: نکته مهم و مؤثر این است که از امروز همه شما کارآموزان عضو رسمی کانون وکلا هستید و اگر به نهاد و مرجعی مراجعه کنید شما را به عنوان وکیل می‌شناسند و هر رفتار اشتباه به‌حساب کانون و صنف وکالت نوشته می‌شود؛ لذا در رفتار و برخورد خود دقت کرده و شئون وکالت را رعایت کنید.

نسخه چی افزود: همواره با وکلا و کارآموزان ارتباط مناسب و مستمر خواهیم داشت؛ ولی با هر رفتاری که به حریم وکالت آسیب برساند برخورد می‌کنیم.

وی اظهار داشت: تأکید جدی ما رعایت اخلاق حرفه‌ای است و بیشترین تأکید ما رعایت اخلاق با وکلا و مردم و ارباب‌رجوع است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: در طول دوره کارآموزی که با نگاه دقیق و تخصصی طراحی شده با کمک اساتید مبرز تلاش می‌کنیم انتقال تجارب و دانش و کار عملی در این مدت به‌خوبی صورت گیرد.

رعایت اخلاق و پوشش مناسب اهمیت دارد

وی گفت: پوشش وکلا و نوع حضور شما در دستگاه قضایی بسیار مهم است و امیدواریم در 15 ماه دوره کارآموزی که دارید توان مهارتی خود را ارتقا دهید؛ اما تأکید ما بر نظم و انضباط است تا دوره با نتیجه مطلوب به پایان برسانید.

نسخه چی در پایان سخنرانی خود در جمع کارآموزان افزود: وکالت شغل شریفی است که دنبال احقاق حقوق عامه مردم است و شما دستگیر مردم هستید و امروز که از این آزمون سخت برآمده‌اید، با تلاش و مهارت‌آموزی سعی کنید وکیل حاذق و باسوادی باشید.

 

Gallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slide