مراسم شکوهمند دیدار نوروزی کانون وکلای دادگستری استان قزوین

میر سینا داوری در دیدار با شکوه نوروزی وکلای کانون قزوین ؛
هدف هیئت مدیره ششم در سال 95 حفظ استقلال و اعتلای کانون در همه زمینه هاست
مراسم دیدار نوروزی وکلای کانون قزوین با حضور مسئولین قضایی استان قزوین و وکلای فرهیخته کانون وکلای دادگستری استان قزوین در سرای سعد السلطنه با شکوه برگزار شد.
در این مراسم که بیش از دویست نفر از وکلای فرهیخته کانون وکلای قزوین خصوصا پيشكسوتان و هيات مديره هاي سابق كانون وكلاي قزوين حضور داشتند،جمال انصاری مدیر کل دادگستری استان قزوین و هدایت الله صفری رئیس کمیته امداد امام خمینی استان قزوین و هياتهاي همراه ايشان نیز حضور پیدا کردند.
در این مراسم میر سینا داوری عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری قزوین با دعوت غلامرضا تجدد رياست كانون وكلاي قزوين به جايگاه امده و به نمایندگی از هیئت مدیره به ایراد سخن پرداخت و با تبریک سال نو و روز پدر به همه وکلای کانون قزوین در تبيين چشم انداز آينده و اهداف كانون وكلا در سال جاري اظهار داشت : دغدغه اصلی ما در سال جاری تصویب لایحه جامع وکالت در مجلس است که مدت هاست همه وکلای فرهیخته کشور را نگران ساخته است لذا ضمن همكاري گسترده با اسكودا و ساير كانونها در حال رایزنی با نمایندگان منتخب مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی برای تعديل و اصلاح این لايحه در زمان تصويب در مجلس هستیم .
داوری اضافه کرد:اولویت بعدی ما در امر آموزش کارآموزان وکالت است. این آموزش با تغييرات اساسي در دو بعد اخلاق حرفه ای و آموزش فنی و کاربردی در كنار اموخته هاي علمي قبلي كاراموزان پيگيري می شود. کمیسیون کارآموزی کانون در سال 95 تمام سعی خود را برای تغييرات ساختاري در اهداف اموزشي و بهتر شدن این دو مهم انجام می دهد تا وكلا در مقام دفاع نماينده شايسته اي براي مردم در محاكم قضايي باشند.
نماینده کانون وکلای استان در اسکودا با اشاره به پروژه ساختمان کانون وکلا که از اهداف هیئت مدیره است اضافه کرد:ساختمان کانون نماد وکلاست و این موضوعی است که ریاست دادگستری جناب انصاري هم در ديدار قبلي با وكلا ضمن اعلان حمايت از وكلا به آن اشاره کرده اند لذا یکی دیگر از دغدغه هایی که این هیئت مدیره به طور جدی آن را پیگیری می کند وضعیت ساختمان کانون وکلاست كه بايد هر چه سريعتر با حضور و حمايت و كمك خود وكلا ساخته شود.
عضو هیئت مدیره دوره ششم کانون وکلای دادگستری استان قزوین تصریح کرد: ایجاد تعامل سازنده برمبنای احترام متقابل با دادگستری و تمامی نهادهای دولتی ، خصوصی و مدنی از دیگر اهداف هیئت مدیره ششم در سال جاري است که البته در این راه قدم های مثبتی برداشته شده است كه نگاهي به عملكرد و نتايج اين تعامل مؤيد دستاوردهاي عظيم اين تفكر هست و لذا انتقاد برخي از همكاران مبني بر عدم نياز به ارتباط با مراجع اداري،اجتماعي،فرهنگي.و قضايي استان با كانون وكلا انتقاد واردي نيست و ما هم چنان قويا به اين تعامل با حفظ مرز استقلال ادامه خواهيم داد.
اين انتقاد که چرا کانون باید با نهادهای دولتی تعامل داشته باشد و به آن ها خدمات ارائه کند و اين تعامل را مفسده آور ميداننذ كاملا بي اساس است چرا كه حضور كانون به عنوان يك نهاد صنفي و ملي در سطوح مختلف اجتماعي جز وظايف ذاتي و قانوني ان است و اصولا تفكر حاكم بر اسكودا در سالهاي اخير استفاده از تمام ظرفيتها و حضور كانونها در تصميم گيري هاي استاني است و البته نگاهی به تاریخ کانون ها به ما این تجربه را می دهد که هرگاه کانون ها عقب نشسته اند و منفعل شده اند و به نوعی گوشه گیری کرده اند به ضرر آن ها تمام شده است و اساسا بحث بر سر هجمه به استقلال کانون ها را همین گوشه گیری ها تشدید کرده است.
داوری در پایان سخنان خود با اعلام این که اصلی ترین عامل نقض استقلال کانون انفعال و گوشه گیری در سالیان گذشته بوده است خاطر نشان کرد : هیئت مدیره ششم کانون وکلای دادگستری قزوین به خود مفتخر است که همراه با اندیشه حفظ استقلال کانون با نهادهای قضایی و مدنی و دولتی بر مبنای احترام متقابل تعامل دارد و خواهد داشت.

در ادامه اين مراسم با حضور هيات مديره از ١٨ نَفَر از پيشكسوتان كانون وكلاي قزوين به مناسبت روز پدر و تولد مولا علي(ع) در فضائي سراسر معرفت و احساس تجليل به عمل امد.

Gallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slide