نشست امور مالیاتی با موضوع «اظهارنامه و نکات کاربردی مالیاتی برای وکلا» برگزار شد

🔵نشست امور مالیاتی با موضوع «اظهارنامه و نکات کاربردی مالیاتی برای وکلا» با سخنرانی دکتر مریم آتشگاه، عضو کمیته مالیاتی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ظهر شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ در محل سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی قزوین با حضور جمعی از وکلای کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه برگزار شد.

🔷 به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان قزوین، در این نشست محمد نسخه چی رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین ضمن خیرمقدم و خوش آمد گویی با اشاره به برگزاری اولین نشست مشترک بین کانون وکلا و مرکز وکلاق قزوین اظهار داشت: ما این اتفاق مشترک را به فال نیک گرفته و باتوجه‌به وجود موضوعات، دغدغه‌ها و مشکلات مشترک بین وکلا، خواستار اتحاد و همدلی بیشتر این دو نهاد وکالت هستیم. رئیس کانون وکلا در ادامه مسئله مالیاتی و مشکلات وکلای استان در ارتباط با دادگستری را از جمله دغدغه‌های مشترکی دانست که می‌تواند با همکاری های بیشتر این دو نهاد کاهش یابد.

🔷در ادامه این جلسه محمد نویسنده رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین نیز ضمن خیرمقدم به مدعوین بیان داشت: اتفاق بسیار خوبی است که ما می‌توانیم در هیئت‌مدیره مرکز وکلا و با همکاری هیئت‌مدیره جدید کانون وکلا، همکاری‌های مستمر و مفیدی را انجام بدهیم که شروع این همکاری همین نشست می‌تواند باشد. نویسنده اظهار امیدواری کرد که اتفاقات بزرگ‌تر و همکاری‌های بهتری که به نفع هر دو نهاد و در نهایت به رشد نهاد وکالت منجر خواهد شد صورت گرفته و در ادامه صحبت های خود افزود: هر جا که مشارکت، همدلی و همکاری به‌جای تقابل صورت بگیرد، هر دو طرف سود خواهند کرد. رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین همچنین بحث مالیات را یکی از مهم‌ترین مسائل همکاران وکیل دانست و بیشتر این مشکل را درباره اشتباه در تشخیص درآمد و مالیات از سوی اداره کل امور مالیاتی دانست.

🔷لازم به ذکر است در این نشست دکتر مریم آتشگاه ضمن طرح مسائل مربوط به نحوه انجام امور اظهارنامه درباره قوانین مالیات به سخنرانی و ارائه محتوا پرداخت و حاضرین نیز ضمن طرح سؤالات و ابهامات خود درباره نحوه تکمیل و تعدادی از وکلا ارسال اظهارنامه مالیاتی خود را با حضور دکتر آتشگاه انجام دادند.