نشست مشترک کانون وکلای استان قزوین و کانون بازنشستگان ناجا

نشست مشترک جمعی از اعضای هیات مدیره کانون وکلای قزوین و کانون بازنشستگان ناجا برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی کانون وکلای دادگستری استان قزوین؛ در این جلسه که ظهر ۱۲ آذر ۱۴۰۱ در محل کانون وکلا برگزار شد، پیرامون مسائل معاضدت قضایی، ارائه خدمات حقوقی و مشاوره به بازنشستگان محترم نیروی انتظامی بحث و تبادل نظر انجام گرفت. آقای محمدمهدی نحوی رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین در این جلسه ضمن تقدیر و تکریم جایگاه بازنشستگان ناجا، بر معرفی وکیل معاضدتی و تسخیری و ارائه خدمات حقوقی توسط کانون به این قشر محترم و عقد تفاهم‌نامه میان کانون وکلا و کانون بازنشستگان ناجا تأکید و بحث مشاوره حقوقی را به‌عنوان مهم‌ترین راهکار پیشگیری از تشکیل پرونده‌های حقوقی بیان داشتند. ایشان ضمن انتقاد از افرادی که با تماس‌های تلفنی با اورژانس وکیل سعی در پیگیری و تدارک دفاع به نحو شخصی و بدون مداخله وکیل هستند. این‌گونه رفتار را در نهایت به ضرر فرد مشورت گیرنده دانستند.

در ادامه این جلسه آقای غلامرضا تجدد عضو هیات مدیره، اداره معاضدت را یکی از ارکان اصلی کانون وکلا دانست و فلسفه ذاتی این اداره را شناسایی و مساعدت به افرادی که نیاز به وکیل معاضدتی دارند، دانست.

همچنین آقای علی امینی دیگر عضو هیات مدیره نیز ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه تأکید داشت: در پرونده‌های حقوقی زمانی وکیل معاضدتی معرفی خواهد شد که درخواست متقاضی مبتنی بر قانون و ادله کافی در اختیار باشد.

لازم به ذکر است در این نشست رئیس کانون بازنشستگان جناب سرهنگ مهاجر نیز ضمن ارائه گزارشی از تعداد بازنشستگان و مشکلات حقوقی آنها، همکاری کانون وکلای دادگستری را موجب کاهش مشکلات و آلام بازنشستگان دانستند.