گوهر گران بهای وکالت، استقلال آن است

 

گوهر گران بهای وکالت، استقلال آن است

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان قزوین، وکیل محمد نسخه چی رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قزوین در جمع حضار شرکت کننده  درجشن فتاد و یکمین سالروز استقلال کانون وکلا ، ضمن تاکید بر همبستگی و هم صدایی وکلا  گفت:

بسیار خرسندم بعد از گذشت چهار سال از شیوع بیماری کرونا  که امکان برگزاری جشن از ما دریغ شده بو،د برای تجدید دوستی و همکاری،  گرد هم آمده و امیدوارم آن روزهای سخت تکرار نشود .

وی با اشاره به حضور مهمانی  ارزشمند در این مراسم اضافه کرد :  دکتر نجفی توانا مردی که دوران خدمتش پر از تلاش بوده، چه در عرصه صنفی  نهاد  وکالت و چه  بعد از آن، از نظراتشان استفاده کرده ایم، نامشان بر تارک قزوین می درخشد  و همچنین خیر مقدم عرض میکنم، خدمت دوستانی که برای اولین بار است در این مراسم  شرکت میکنند، افتخار بزرگی است که شما به جرگه وکالت پیوسته اید، امید دارم در جهت تحکیم بنیان های این خانواده گام بردارید .

رییس کانون وکلا  ضمن تبریک  هفتاد و یکمین سالروز  استقلال کانون بیان کرد :  روز و هفته وکیل مدافع، فرصتی برای تجدید بیعت با آرمانهای مقدس نهاد وکالت است و گوهر گرانبهای آن، استقلال است که یکی از اصول دادگاه های عادلانه و منصفانه است و  اهمیت آن  گامی در جهت احقاق حقوق مردم خواهد بود  و امتیازی برای کانون وکلا نیست و اگر بر این امر اصرار میکنیم هدفی جز اجرای عدالت و دسترسی مردم به وکیل مستقل نداریم .

وی با اشاره به اینکه  لازمه دستگاه قضایی مستقل در گرو داشتن وکیل مستقل است ادامه داد :  شاهد هستید این روزها مشکلات زیادی برای نهاد وکالت اتفاق افتاده که  جز  با همبستگی نمیتوانیم از آن عبور کنیم، یکی از آنها، انتخابات اخیر  اتحادیه کانون های وکلا بود که با دخالت، کانون ها  نتوانستند انتخابات به موقع و درست  برگزار کنند .اجرای آیین نامه و قانون تسهیل باعث شده، بسیاری از کارآموزان ما با مشکل مواجه شوند، مشکلاتی که گوشزد شد اما گوش شنوایی برای ترتیب اثر دادن نبود.

رییس کانون وکلا  همچنین در جمع شرکت کنندگان مراسم  گرامیداشت روز وکیل مدافع به  مشکلات معیشتی همکارانش اشاره و اضافه کرد :  مالیاتی که برای وکلا وضع شده، گریبان همکاران ما را گرفته  و اداره مالیات  پاسخگوی وکلا نیست، هرچند ما از  مشکلات سخت تری هم عبور کردیم اما میبایست  همبستگی و همصدایی را حفظ کنیم.

نسخه چی ضمن تاکید بر تاثیر تصمیمات قانون گذاری  بر زندگی افراد  افزود :  تصمیماتی که اخذ میشود، چون برای آیندگان موثر است باید  دقت بیشتری داشت، چه بسا در سال۱۳۳۱تصمیمی گرفته شد که امروز به آن فخر میکنیم و ممکن است امروز  تصمیماتی گرفته شود که آیندگان ما را شماتت کنند . امروز مردم با مشکلات زیادی مواجه اند و کانون وکلا در کنار مردم بوده و توانسته، خدمات خوبی به محرومان ارائه دهد.

وکیل محمد نسخه چی  همچنین به شرایط جهانی  اشاره و گفت : در این شرایط  وکلا باید موضع گیری کنند  با فجایعی  که در غزه اتفاق افتاده و انسانهای بیگناه به خاک و خون کشیده شده اند و دولت هایی که مدعی حقوق بشر هستند، سکوت کرده اند، نباید  بی تفاوت باشیم .
موضوع دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی است.  مجلس  در دوره قبل به لحاظ وضع قوانین و تحقیق و تفحص در کانون وکلا آسیب های زیادی به جامعه وکلا زد، میبایست  با  حضور و انتخاب افراد اصلح، به نوشتن قوانینی از این دست خاتمه داده و مجلسی داشته باشیم‌ که قوانین مترقی بنویسد . امروز با یک صدا استقلال نهاد وکالت را فریاد میزنیم  تا بتوانیم  با اتحاد و همبستگی و همدلی از این روزها عبور کنیم.