برای اجرای عدالت نیازمند قاضی و وکیل مستقل هستیم

 

برای اجرای عدالت نیازمند قاضی و وکیل مستقل هستیم

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری قزوین؛ ابراهیم کیانی نایب‌رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای کشور (اسکودا) در آیین تحلیف ۹۲ تن از کارآموزان ورودی سال 1399 در قزوین گفت: استقلال کانون وکلا از نکات کلیدی است و باید با کمک پیش‌کسوتان و افراد باتجربه و بزرگان حرفه وکالت این استقلال حفظ شود.
کیانی تصریح کرد: دغدغه ما نوع آموزش‌های تخصصی وکلاست تا کارآموزان توانمند تربیت شده تا وارد حرفه وکالت شوند.

نایب‌رئیس اسکودا یادآور شد: آیین‌های تحلیف موجب تقویت روحیه کارآموزان می‌شود؛ اما در این مراسم باید دغدغه‌ها و مطالبات وکلا نیز گفته شود تا کارشناسان با مشکلات نیز آشنا شوند.

تنها مرجع صدور و ابطال پروانه وکالت باید کانون وکلا باشد

نایب‌رئیس اسکودا در ادامه اظهار داشت: استقلال کانون وکلا جایگاه خاصی دارد و نباید این جایگاه با برداشت‌های اشتباه و قوانین غیر کارآمد خدشه‌دار شود.

وی گفت: باید در خصوص این که صدور پروانه وکالت با چه مرکزی و ابطال آن با چه مرجعی باشد بررسی کارشناسی کنیم و بدانیم که بهتر است قاضی از طرف حاکمیت و مستقل و وکیل خارج از حاکمیت با حفظ استقلال باشد.

کیانی افزود: برای تحقق اجرای عدالت بایستی مرکز صدور و ابطال پروانه وکالت فقط توسط کانون وکلا باشد.

نایب‌رئیس اسکودا گفت: برای پیشگیری از فساد در کشور تفکیک قوا داریم و برای پیشگیری از هرگونه فساد احتمالی و تخلف حتماً باید قاضی و وکیل دارای استقلال باشند و اگر کانون‌ها پافشاری می‌کنند که استقلال حفظ شود به جهت حفظ حقوق عامه جامعه است.

کیانی بیان کرد: این روزها برخی پرچم مخالفت با کانون وکلا را برداشته‌اند و مسائلی را مطرح می‌کنند که به استقلال جایگاه وکالت آسیب جدی خواهد زد لذا بدانید اگر استقلال وکیل زیر سؤال برود حتماً عدالت نیز خدشه‌دار می‌شود.

این وکیل تصریح کرد: در این شرایط نیازمند وحدت و همدلی هستیم و همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و نگذاریم استقلال کانون وکلا نقض شود.
وی اظهار داشت: باید کنار هم باشیم و اتحاد را عامل حفظ استقلال کانون بدانیم؛ زیرا هر گونه تفرقه بین مدیران و وکلا و پیش‌کسوتان موجب پایان کار کانون می‌شود.

کیانی افزود: همه باید کمک کنیم استقلال کانون روزبه‌روز بیشتر شود و امیدواریم اقتصاددانانی که نتوانسته‌اند مشکل اقتصاد را حل کنند برای کانون وکلا تصمیم نگیرند و به این جایگاه آسیب نزنند.

وی بیان کرد: وکالت یک رسالت انسانی و اخلاقی است و دنبال احقاق حق مردم و جاری‌شدن عدالت هستیم و اولویت ما مسائل اقتصادی و مالی نیست و نباید این رویکرد به جایگاه وکالت خدشه وارد کند

وی خطاب به وکلا گفت: همواره خدا را ناظر کارتان بدانید و اگر موکلی پول ندارد کمکش کنید تا برکت در وکالت را احساس کنید

کیانی خطاب به کارآموزانی که مراسم تحلیف آن ها برگزار شد افزود: استقامت و پایداری کنید و از کانون به‌عنوان خانه خود دفاع کنید و مطمئن باشید با اتحاد از پیچ‌های تاریخی عبور خواهیم کرد.

در پایان ۹۲ نفر از کارآموزان سال 1399 مراسم تحلیف را بجای آوردند.