وکالت به مطالعه مستمر و دانش به‌روز نیاز دارد

 

رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای استان قزوین گفت: باتوجه‌به گسترده بودن دانش حقوق، عدم تخصصی نبودن و درجه‌بندی نداشتن آن، باید به‌صورت مداوم برای دانش حقوق مطالعه داشت.
به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان قزوین، بیست و یکمین مراسم تحلیف کارآموزان وکالت ورودی 1399 کانون وکلای دادگستری استان قزوین شامگاه یکشنبه شب با حضور ابراهیم کیانی نایب‌رئیس اسکودا، عادل کلهر معاون قضایی دادگستری کل استان قزوین، محمد نسخه چی رئیس، محمد طایفه زرکش نایب رئیس، سید محسن خطیبی قمی، وحید خواجه حق وردی و فخرالدین شکری اعضای هیات مدیره، سید تقی حاجی سید رضی رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان قزوین، جمعی از وکلای قزوین و وکلای پیشکسوت در مجتمع صدف برگزار شد.

سید تقی حاجی سیدرضی در این مراسم گفت: قواعد حقوقی همواره در حال گسترش است و هر تغییری در دانش بشری، حقوق را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، حتی هوش مصنوعی هم در این حوزه مؤثر است، شاهد گسترده شدن علم حقوق و تخصصی‌تر شدن آن هستیم.

رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای استان قزوین در ادامه خطاب به وکلای جوان افزود: وکالت در کشور ما تخصصی نیست و هر وکیل بعد از تحلیف می‌تواند هر پرونده‌ای با هر کیفتی را وکالت کند.

این مسئول ادامه داد: وکلا باید در رویه قضایی مؤثر باشند، نباید بی‌تفاوت بود و این موضوع با دانش داشتن محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: امکانات ما محدود است؛ اما آنچه در توان داشتیم را انجام دادیم؛ البته ممکن است نواقصی هم وجود داشته باشد؛ اما همواره نیت ما ارتقای علمی کارآموزان است و برای آن تلاش می‌کنیم.
در این مراسم سیدرضی رئیس کمیسیون کارآموزی و اختبار کانون وکلای استان قزوین گفت: از همه کسانی که به دوره اختبار کمک و آن را اداره کردند سپاسگزاریم.

وی افزود: کارآموزانی که پس از آزمون اختبار آماده وکالت شده‌اند باید دانش و معلومات خود را بالا ببرند و مطالعه مستمر علم حقوق را جدی بگیرند.

سیدرضی تصریح کرد: علم حقوق بسیار گسترده است و دانش حقوق، مانند اقیانوسی است که پایان ندارد و چون با همه علوم بشری رابطه مستقیم دارد هر پدیده‌ای که رخ می‌دهد باید با حقوق خود را تنظیم کند.

سیدرضی اضافه کرد: امروز هوش مصنوعی فرصت‌ها و تهدیداتی دارد که باید برای آن تدبیر کنیم تا از غافله عقب نمانیم و غافلگیر نشویم.

لازم به ذکر است در این مراسم ۹۲ تن از کارآموزان وکالت مراسم تحلیف بجای آوردند.