گزارش نشست علمی، تخصصی آیین نگارش حقوقی

نشست آموزشی آیین نگارش حقوقی با سخنرانی رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان قزوین ، پنجشنبه 23 شهریور ماه 96 کانون وکلای دادگستری استان قزوین میزبان بهمن کشاوز بود .
در این نشست آموزشی که به همت کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان قزوین برگزار گردید بهمن کشاورز ضمن معرفی چند کتاب در باب نگارش حقوقی با معرفی زبان حقوقی که شامل تمامی نگارش ها از بدو تماس با موکل تا اجرای رای دادگاه می باشد به وجه تمایز نوشته های حقوقی با سایر نوشته ها که لزوما مورد قضاوت و ترتب آثار خاص بر فرد یا افراد خاص می گردد اشاره نمود .
کشاورز همچنین بر لزوم مراجعه به قوانین عام و خاص ، دکترین آرای وحدت رویه و اصراری و نظرات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه و حتی منابع فقهی و فتاوی معتبر پیش از نگارش لوایح و حضور در دادگاها تاکید کرد .
وی در ادامه ضمن آموزش کامل و کاربردی نحوه صحیح کلیه نگارش های حقوقی از بدو ورود موکل به دفتر وکیل تا اجرای رای با اشاره به مشکلاتی که بعضا موکلان ایجاد می نمایند ، وکلا را به داشتن رابطه شفاف با موکلان خود دعوت نمود .
در خاتمه این نشست که با زادروز این شخصیت برجسته حقوقی مصادف شده بود، ضمن اهداء لوح سپاس و تقدیم گل از وی تجلیل و تقدیر بعمل آمد .

 


 

Gallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slide