آئین شکوهمند تجلیل از مدافعان عدالت

همایش مدافعان عدالت روز چهارشنبه با حضور حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان، حجت الاسلام صادقی دادستان، امیر پیری فرمانده ارشد آجا در استانهای زنجان و قزوین، جمعی از قضات، وکلا و خانواده های آنها در دادگستری قزوین برگزار شد.

محمد نسخه چی در این مراسم با تسلیت شهادت مظلومانه هموطنان در حمله تروریستی اهواز گفت: حمله به کودکان و زنان و شهروندان غیرنظامی و دفاع غیورانه سربازان وطن یادآور حماسه ملی ایران در دوران دفاع مقدس و بزدلی دشمنان است.

وی افزود: هفته دفاع مقدس نیز یادآور جنگی است که توسط تمامی قدرتهای جهانی علیه ایران شکل گرفت و جوانان غیور ما که امروز نمونه هایی از آنها در این مراسم حضور دارند با ایثار و از خود گذشتگی توانستند از کیان کشور دفاع کنند.

 

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین تصریح کرد: امروز در هفته دفاع مقدس می خواهیم از خالقان حماسه عظیم دفاع مقدس که با صلابت اراده و نور ایمان توانستند خاطره دلاوریها را در تاریخ شکوهمند این دیار به یاد بگذارند تجلیل کنیم.

نسخه چی یادآورشد: تجلیل از ایثارگران و خانواده های آنها تقدیر از فرهنگ ایثار و فداکاری است و رسالت اجتماعی ما اقتضا می کند با الگو قراردادن ایثارگران و بازگو کردن رشادتهای آنها در قالبهای مختلف بتوانیم فرهنگ ایثار و فداکاری و دفاع از میهن را برای جوانان بازگو کنیم و آن را تداوم بخشیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین اظهارداشت: اعتقاد داریم بسیاری از مشکلات و کاستی ها بدلیل دوری از فرهنگ ایثار و شهادت است لذا امروز ما وکلا وظیفه داریم با الگو قرار دادن فرهنگ شهادت و ایثار از عدالت، قانون پذیری و سلامت اداری و قضایی در کشور دفاع کنیم.

وی بیان کرد: باید از فرهنگ دفاع مقدس بیاموزیم و به سوگندی که یادکرده ایم پایبند باشیم و همیشه قوانین و نظم را مراعات کرده و در مسیر عدالت و احقاق حق گام برداریم.

 

نسخه چی گفت: وکلای دادگستری و کانون های وکلا در سایه استقلال خود و بدون این که هزینه ای برای دولت ایجاد کنند حق دفاع را به عنوان یکی از ارکان دادرسی عادلانه بر عهده دارند و توانسته اند بیش از ۶۵ سال مجموعه خود را به صورت مستقل اداره کنند.

وی اظهارداشت: کانون وکلا با قوای سه گانه در ابعادآموزشی و احیاء حقوق شهروندی و ارائه توان علمی و تخصصی جهت تقنین در امر قضا برای کاهش اطاله داردسی و تنویر ابعاد پرونده های مبهم حقوقی و کیفری و ارائه مشاوره و معاضدت رایگان به مردم نیازمند همراهی کرده است.

نسخه چی افزود: مشاوره قضایی به صورت رایگان به هزاران نفر از افرادی که توان مالی برای انتخاب وکیل ندارند از رسالتهای ماست تا از حقوق مردم در مقابل ظلم و تعدی و تجاوز دفاع شود و یاری رسان قضات شریف دادگستری در اجرای عدالت باشیم.

وی تصریح کرد: کانون وکلا ظرفیت ارزشمندی دارد که می توان از آن برای احقاق حقوق عامه و اجرای عدالت به عنوان بالاترین و مقدس ترین هدف دستگاه قضا بهره برد.

 

در این مراسم از قضات و وکلای ایثارگر و خانواده آنها تجلیل شد.

 

Gallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slide