نشست علمی پژوهشی «توقیف اموال در پرتو اجرای احکام و اسناد» + فایل صوتی

با استقبال کارآموزان و وکلا ؛
نشست علمی پژوهشی «توقیف اموال در پرتو اجرای احکام و اسناد برگزار شد
نشست علمی پژوهشی توقیف اموال در پرتو اجرای احکام و اسناد با حضور جناب آقای دکتر جلیل مالکی رئیس دانشکده حقوق دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز و عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار کانون وکلا نشست علمی پژوهشی توقیف اموال در پرتو اجرای احکام و اسناد با حضور جناب آقای دکتر جلیل مالکی عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز و رئیس دانشکده حقوق دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز،اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری قزوین، حجت الاسلام والمسلمین کثیر لو رييس دادگستری شهرستان قزوین ، بهروز جلالوند معاون قضائی اداره کل دادگستری قزوین و جمع کثیری از کارآموزان و وکلای كانون وكلاي دادگستری قزوین در سالن آمفی تئاتر کتابخانه بین المللی امام خمینی برگزار شد.
در ابتدای این نشست غلامرضا تجدد رئیس کانون وکلای دادگستری استان ضمن خير مقدم؛ بیان داشت: دكتر جلیل مالكي در طول چند سال اخیر با حضور بعنوان نماينده اتحاديه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران و كانون وکلای دادگستری مركز در مركز پژوهشهاي مجلس نقشی مهم و تاريخي را برای جلوگيري از تصويب لايحه جامع وكالت با ویژگی های مد نظر قوه قضاييه كه از بين برنده استقلال نهاد وكالت و حق دفاع واقعي ملت بوده لست را إيفا نمودند که میبایست قدردان آن بود.
وی افزود: حضور جناب مالکی در استان قزوین برای تبیین موضوع مهم و کاربردی توقیف اموال در پرتو اجرای احکام و اسناد که الحق بر آن تسلط کامل دارند بسیار ارزشمند است و همکاران وکیل و علی الخصوص کارآموزان محترم میتوانند از این موقعیت فراهم آمده نهایت بهره را کسب نمایند. چرا که مطالب قابل ارائه در این جلسه حاصل تجارب بسیار استاد مالکی در خصوص موضوع بحث میباشد و اکنون در یک کارگاه علمی برای علاقه مندان تبیین میگردد.
در ادامه این نشست دکتر جلیل مالکی با تبیین ابعاد مختلف موضوع بحث و نیز ارائه تعریفی جامع و دقیق از انواع اموال اعم از منقول و غیر منقول به بررسی توقیف آن ها در پرتوی اجرای احکام و اسناد پرداخت. توضيح اينكه با اجراي مقررات جديد قانون اجراي احكام مسائل مختلف اختلافي در مرحله اجراي احكام موجود است که در خصوص مسائل عملي اجرا نيازمند هم انديشي بسياري با قضات اجراي احكام ميباشد.
این نشست با حضور بیش از يكصد و بيست نفر از کارآموزان و وکلای كانون وکلای دادگستری استان قزوین و در دو بخش برگزار شد و در بخش اول؛ دکتر مالکی به تشریح كامل موضوع نشست با طرح چها پرسش پرداخت و در بخش دوم نیز ضمن ادامه مباحث وارد جزئیات و پيچيدگی ها و مسائل چالش برانگيز مبحث اجراي احكام و اسناد پرداخت و به پرسش های طرح شده به ترتيب و با شيوه اي خاص پاسخ داده و در ادامه به سوالات حضار در جلسه با حوصله پاسخ دادند.
در پایان این مراسم نیز در حضور مسيولين قضايي استان با اهدا لوح تقدیر و هدیه ای از سوی کانون وکلای دادگستری قزوین به دکتر جلیل مالکی از زحمات این شخصیت کوشا و توانمند تجلیل شد .


فایل صوتی این مراسم در ادامه قابل دریافت است:

 


Gallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slideGallery slide