آزمون پذیرش کارآموزان وکالت 1399 برگزار شد + گزارش تصویری

آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۹(آزمون وکالت) نهایتا پس از سه بار تعویق با رعایت پروتکلها و تدابیر بهداشتی، امروز جمعه مورخ 25 تیرماه 1400 برگزار شد.

این آزمون که بر اساس آگهی ثبت نام منتشر شده در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مقرر گردیده بود در روز جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ برگزار شود، به جهت شدت شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد و این بار روز جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ به عنوان تاریخ برگزاری آزمون اعلام شد، که برگزاری در این تاریخ نیز به دلیل مشابه لغو و تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ به عنوان زمان جدید اعلام شد.

در حالی که داوطلبان تحت فشار روانی شدید ناشی از دو مرتبه تعویق آزمون قرار داشتند و خود و خانواده شان تعطیلات نوروز را هم از دست داده بودند، در فرایندی پر ابهام، نهایتا چند ساعت قبل از برگزاری آزمون خبر لغو آن بر اساس مصوبه معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی، انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام شد.

در نهایت در حالی تاریخ جدید ۲۵ تیر ۱۴۰۰ برای برگزاری آزمون اعلام شد که داوطلبان متأثر از این تنش روانی طولانی بودند.

با این حال و پس از همه این فراز و نشیب ها آزمون مذکور امروز صبح بیش از ۸۱ هزار داوطلب آزمون وکالت ۱۳۹۹ در ۱۱۰ حوزه آزمونی سراسر کشور با رعایت همه تدابیر بهداشتی و در کمال آرامش برگزار گردید.

در این آزمون جمعاً ۸۱۵۰۸ داوطلب ثبت نام کرده‌ بودند که بیشترین شرکت کننده برای کانون وکلای دادگستری مرکز با ۲۸۲۹۹ داوطلب و کمترین هم برای کانون وکلای چهارمحال و بختیاری با ۵۳۵ داوطلب بوده است.

ظرفیت پذیرش اعلام شده توسط کانون های وکلای دادگستری ایران نیز در آزمون سال 1399 به میزان ۳۸۴۵ کارآموز وکالت اعلام شده است که ظرفیت کانون وکلای دادگستری استان قزوین در این بین با 10 درصد افزایش نسبت به سال گذشته 110 کارآموز وکالت میباشد.