آراء دادگاه انتظامی: شعبه سوم – مورخ 1400/10/23

مرجع رسیدگی: شعبه سوم دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری قزوین

 

هیأت دادرسان:

صمد فلاح رئیس دادگاه

رحیم معروفی دادرس اصلی دادگاه

عباس محمدی دادرس اصلی دادگاه

 

موضوع رسیدگی : کیفرخواست صادره از شعبه 2 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 6 تهران

 

شاکی : شعبه 2 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 6 تهران

وکیل مشتکی عنه : آقای ……………

 

به تاریخ 23/10/1400 در وقت فوق العاده جلسه شعبه سوم دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری قزوین با تصدی امضاء کنندگان ذیل تشکیل است . دادگاه ختم دادرسی را اعلام و به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می نماید .

 

((رأی دادگاه))

در خصوص تخلف وکیل پایه یک دادگستری آقای ………. فرزند …………. دائر بر تخلف از سوگند دادگاه نظر به مفاد دادنامه ی شماره ……………..مورخه 30/08/1400 موضوع پرونده ی …………… صادره از شعبه 81 دادگاه محترم تجدیدنظراستان تهران که طبق آن نامبرده به پرداخت 60 میلیون ریال جزای نقدی به اتهام خیانت در امانت از حیث عدم استرداد دیه شکات به آنان محکوم گردیده و همچنین نظر به اقاریر مشارالیه در این دادگاه انتظامی، تخلف وی از سوگند را محرز و مسلم دانسته و با استناد به بند 4 از ماده 51 قانون وکالت و لحاظ مواد 81 ،83 و 87 آئین نامه حاکم در زمان وقوع تخلف با اعمال یک درجه تخفیف به جهت فقدان سابقه محکومیت انتظامی، حکم بر محکومیت وکیل مشتکی عنه به یکسال ممنوعیت موقت از وکالت دادگستری را صادر و اعلام می نماید

رأی صادره از تاریخ ابلاغ ظرف مهلت قانونی نسبت به محکوم علیه و ریاست محترم کانون و دادستان محترم انتظامی و سایر مقامات قابل شکایت در دادگاه محترم عالی انتظامی قضات است .