صورت جلسه مورخ 28 آبان 1401 هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان قزوین

به نام خدا

به تاریخ 28/08/1401 چهلمین سومین جلسه هیات مدیره دوره نهم کانون وکلای دادگستری استان قزوین با حضور آقایان محمد مهدی نحوی، امیر کاتبی و غلامرضا تجدد ،محمد نسخه چی وعلی امینی ومیر سینا داوری تشکیل شد و در خصوص موارد زیر بحث و بررسی به عمل آمده و اتخاذ تصمیم گردید.

۱-در خصوص ارائه گزارش اقدامات عمرانی انجام پذیرفته توسط آقای مهندس حسینی مقرر شد آقای مهندس سید احسان حسینی اقدام به ارائه گزارش نماید که در جلسه حاضر نشدند و آقای نسخه چی مطالبی را به طور مختصر اعلام نمودند.
۲-در خصوص بررسی و تصویب قرارداد بتن‌ریزی آمفی‌تئاتر (۱)و(۲) مربوط به ساختمان، نکته حائز اهمیت، این نحوه اداره پروژه ساختمان باعث تعطیلی کار و خسارت بسیار سنگین به کانون خواهد شد، اگر معتقدیم که تمامی قراردادهای ساختمانی بایست مصوبه هیات مدیره داشته باشد، باید دراسرع‌وقت همکاران هیات مدیره جهت اظهارنظر دعوت گردند و الا طولانی‌شدن تصمیم‌گیری موجب افزایش قیمت و ازدست‌دادن فصل ساخت‌وساز خواهد شد. کمااینکه راجع به مسئله بتن‌ریزی، شاید همین تصمیم‌های بروز به لحاظ سرمای هوا امکان اجرای آن فراهم نشود و یا در صورت اجرا نواقص زیا دو هزینه بیشتری صورت بگیرد، بنابراین باید روش دیگری اتخاذ گردد اگر عقیده بر ادامه و تکمیل ساختمان داریم تمامی این تصمیمات باید روزانه انجام شود و یا برای جلوگیری از هزینه‌های اضافه، پروژه به‌صورت کامل تعطیل شود. به طور مثال در شروع این هیات مدیره جدید، سه اکیپ در کانون مشغول به کار بودند که در حال حاضر تقریباً فعالیت همه آنها تعطیل شده؛ ولی هزینه‌های مهندسین ساختمان به‌صورت دائم باید پرداخت گردد.
جناب نحوی در ادامه اعلام نمودند که: اصل بر اعتماد به عزیزان دست‌اندرکار پروژه بوده و تا کنون نیز کلیه مطالبات و پرداخت‌های مالی که ارائه گردیده است، تماماً پرداخت شده است و علی‌رغم اینکه ساختمان اداری کانون از جمله امورات مربوط به اختیارات ریاست کانون است اینجانب معتقدم که کلیه اعضای هیات مدیره می‌بایست در جریان روند پروژه و هزینه‌های آن قرار گیرند.
و این موضوع از بدیهیات بوده و جزو حقوق وکلای محترم نیز است. ازآنجائی‌که در ۱۵ماهه گذشته هیچ گزارشی به هیات مدیره ارائه نگردیده، پیرو مصوبه ۱۶/۰۸/۱۴۰۱ مقرر گردیده کلیه جریان ساخت آمفی‌تئاتر به هیات مدیره جهت اطلاع و استحضار کلیه وکلای محترم برسد، لذا پیشنهاد می‌کنم جناب آقای حسینی با همکاری آقای نسخه چی یا هر فردی که مصلحت می‌دانند به‌عنوان متولی و مسئول ساخت، حداکثر ظرف یک هفته نسبت به ارائه برنامه ساختمان به هیات مدیره اقدام نمایند. ضمناً برابر جلسه قبل می‌بایست نسبت به ارائه قراردادها، متریال، قیمت و محل مصرف اقدام نمایند و چنانچه ضرورت داشته باشد هیات مدیره در هفته چندین جلسه نیز برای ساختمان تشکیل دهد. از نظر اینجانب بلامانع است به جهت اینکه ساختمان آمفی‌تئاتر به مرحله‌ای رسیده که هزینه‌های آن بسیار بالا بوده و دقت نظر در خرید و انتخاب پیمانکار بیش از گذشته احساس می‌گردد. ضمناً مسئولیت تأمین منابع مالی بر عهده اینجانب است و بدون اطلاع کلی پروژه و هزینه‌های آن در تأمین منابع مالی با مشکل مواجه خواهیم شد و به‌هیچ‌عنوان تأمین منابع از طریق صدور پروانه بند دال بدون ضابطه را به نفع کانون نمی‌دانم. جناب آقای سید احسان حسینی به طور خلاصه اقدام به ارائه گزارشی مختصر از موضوع قراردادها نمودند و اعلام نمودند که گزارش مکتوب در حال تایپ است و در حدود (۱۰۰) صفحه است هدف ما در استمرار تکمیل همه محوطه اطراف به جز محوطه داخلی آمفی‌تئاتر که آن را به شرکت رسکو سپرده بودیم و بیشتر در حال تکمیل اطراف ساختمان بودیم. ضمناً در خصوص امور جاری ساختمان اقدامات انجام شده را بیان نمودند:
1- قراردادهای نیمه‌کاره خرید تابلوهای برق که تحویل شد
2- تکمیل محوطه بیرون ساختمان فضاسازی و پیاده‌رو
3- نصب آجر نمای منفی ۱ و منفی 2 که تمام شده است
4- سیمان‌کاری لکه‌گیری و بنا کاری باقی‌مانده که در حال انجام است.
5- چند مورد که در حال تصمیم‌گیری هستیم، خرید سنگ بتن و غیره در حال انجام هستند.
6- کانال کولر سفارش داده شده برای داکت اسپلیت که تحویل شده و هزینه آن مانده است.
7- پول سنگ‌ها هم مانده است که باید پرداخت کنیم
8- نصب عایق کانال‌ها در حال انجام است، الان روال عادی باتوجه‌به وجود قراردادهای قبلی در حال انجام است.
آقای نحوی اعلام داشت که گزارش مختصر از تمام قراردادها به‌صورت جدول و در چند صفحه محدود شامل متریال، اوصاف، مشخصات، قیمت، مقدار و محل مصرف و تاریخ هر قرارداد و جمع‌بندی آن به هیات مدیره ارائه شود. جناب نسخه چی اعلام داشت که: در خصوص مسائل گذشته کانون پیشنهاد می‌کنم که کلیه قراردادهای ساختمان وضعیت فعلی ساختمان با تمامی جزئیات توسط کارشناس رسمی دادگستری در رشته ساختمان و ارزیاب مورد ارزیابی و در هیات مدیره ارائه گردد تا مطالب غیرمستند مطرح نشود.
جناب تجدد اعلام داشت که پیشنهاد بنده این است که باتوجه‌به وضعیت فعلی ساختمان کانون و هزینه‌هایی که به‌صورت جاری شامل چند نفر که مستقیم در ارتباط با کانون مشغول بوده و حقوق دریافت می‌کنند و هزینه ناظر و دفتر مهندسی، این است که ساختمان کانون با سرعت بیشتری ادامه یابد و در خصوص قرار دادها هم برای تسریع در امر، پیشنهاد بنده این است که قرار دادها مستقیماً توسط آقای سید احسان حسینی به نظر آقای نحوی رسیده و درصورتی‌که به جهت میزان و اهمیت آن نیاز به طرح در هیات مدیره باشد، ارائه گردد والا با تصویب رئیس کانون قرارداد منعقد شود والا استهلاک ناشی از طول زمان و اطاله وقت، موجب ضرر بیشتر از حد کانون ناشی از هزینه‌های جاری ساختمان خواهد بود.
۳-در خصوص درخواست تشکیل کمیسیون ایثار گران و خانواده شهدا، اعضای هیات مدیره تصمیم گرفتند که باتوجه‌به وجود این کمیسیون در ادوار قبل، لذا با تشکیل اصل کمیسیون ایثار گران و خانواده شهدا جهت استفاده از ظرفیت موجود در راه اهداف صنف وکالت و تحقق عدالت موافقت شد.
۴-در خصوص ارائه گزارش، آقای غلامرضا تجدد نماینده کانون در شورای اجرائی گزارش مفصلی از مصوبات شورای اجرائی مورخ ۲۶/۰۸/۱۴۰۱ ارائه نمود و به سمع همکاران هیات مدیره رسید.
۵-در خصوص بدهی کانون به صندوق حمایت باتوجه‌به عدم وجود موجودی و بدهی ساختمانی و سایر هزینه‌ها پرداخت بدهی در شش ماه آینده ممکن نیست. ضمناً دراین‌خصوص پیشنهاد می‌گردد که مذاکرات لازم مسئولین صندوق حمایت صورت پذیرد.
۶- در خصوص درخواست خانم نسرین محمدی، موضوع از دستور جلسه خارج شد.