مردم از خدمات فراوان وکلا مطلع نیستند

 

حق داشتن وکیل، یکی از حقوق ملت است که در قانون اساسی پیش‌بینی‌شده است

به گزارش روابط‌عمومی کانون وکلای دادگستری استان قزوین، دکتر علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در نشست تجلیل از وکلای نیکوکار بیان داشتند: در یک جمع مسئولانه حاضر شدم و از نزدیک شاهد تلاش‌های شما هستم. یکی از مشکلات دستگاه قضا تورم پرونده است که همکاران ما را هم رنج می‌دهد و طولانی‌شدن روند رسیدگی، کاهش رضایتمندی را در پی دارد. گاهی یک همکار قضایی، ۱۵ پرونده را در طول روز مطالعه می‌کند. علت ورودی فراوان پرونده‌ها ناشی از نارسایی‌ها و عدم تسلط جامعه به قوانین است.

معاونت پیشگیری در ادامه بیان داشتند: یکی از راهکارهای پیشگیری، گسترش فرهنگ حقوقی است. مدعی هستیم در دستگاه قضا برنامه تحولی در دست اجراست و برای دستیابی به این هدف باید به سراغ نهادهای مردمی برویم که یکی از این نهادهای مردمی کانون وکلاست که می‌تواند به همکاران ما در کشف حقیقت و صدور آرا متقن یاری رساند.

این قاضی دادگستری بیان داشتند: توسعه خدمات عمومی می‌تواند راهگشا باشد تا زمینه و بستر بزهکاری کاهش یابد. آمادگی داریم برنامه‌های جدید و خلاقانه در کارگروه تخصصی داشته باشیم. کانون‌های تولید پرونده شناسایی شده و یکی از آن اسناد عادی است که باید مردم را سمت تنظیم سند رسمی هدایت کنیم. ۵۰ درصد دعاوی ما ناشی از همین اسناد عادی است.

وی در ادامه بیان داشتند: حق داشتن وکیل یکی از حقوق اساسی مردم است. در سند تحول قضایی هم به جایگاه نهاد وکالت اشاره شده و دستگیری از نیازمندان یکی از وظایف ما می‌باشد. از بعد مسئولیت اجتماعی باب گفت‌وگو با نهادهای مردمی باز است.

دکتر فولیان در پایان اظهار داشت: مردم از بسیاری از خدمات شما مطلع نیستند آمادگی داریم برای استقرار در محلات کار مشترکی داشته باشیم. ۴۶ اتحادیه در مرکز استان داریم که باید به سمت آنها برویم و آمادگی همکاری مشترک در این زمینه را داریم.